...altyd nijsgjirrich!

Informatiepunt Digitale Overheid in Gytsjerk geopend

Een toeslag aanvragen, je rijbewijs verlengen, het patientenportaal inkijken... alles gaat tegenwoordig online en voor sommige mensen is dat knap lastig! Voor iedereen die wel wat hulp kan gebruiken, is nu het Informatiepunt Digitale Overheid in dBieb geopend.

Arjen Nijboer van dBieb sprak een welkomstwoord waarna Frouwina van Dekken van KEaRN het ontstaan van het digitale informatiepunt vertelde. In Burgum loopt het al heel goed en er was ook vraag in de Trynwâlden. Enthousiaste vrijwilligers gaven een inkijkje van wat er zoal voorbij komt: een toeslag aanvragen, een rijbewijs verlengen, het patiëntenportaal inkijken… alles gaat tegenwoordig online en voor sommige mensen is dat knap lastig! Maar gelukkig worden de meeste mensen nu naar wens verder geholpen.
Een plek in de bibliotheek, waar mensen terecht kunnen met vragen, voor advies en hulp bij digitale overheidszaken. Met een formulierenloket, waar vrijwilligers van KEaRN praktische hulp bieden.
Wethouder Caroline de Pee opende tenslotte dit informatiepunt door een lint met allerlei ‘moeilijke’ formulieren door te knippen.

Het informatiepunt is geopend van
maandag 13.30 – 20.30 uur
di t/m vr 13.30 – 17.30 uur

Het formulierenloket is geopend op de maandag in de even weken van 15.30 – 17.30 uur.