...altyd nijsgjirrich!

De Poddeloop is van start gegaan!

Woensdagavond werd vanaf OBS It Kruirêd in Mûnein het spits van de eerste route van drie wandelavonden afgebeten.

Met ongeveer 275 deelnemers over de drie dagen is dat ongeveer gelijk aan vorig jaar toen vanwege het 15 jarig bestaan iedereen uit de Trynwâlden mee kon lopen. Dat beviel zo goed dat men hiermee doorgegaan is. De Poddeloop wordt gesponsord door de Trynwâldster middenstand en iedere deelnemer betaalt een bijdrage. Met vrijwilligers wordt alles opgezet en geregeld. Prachtig dat zoiets nog gewoon mogelijk is in de Trynwâlden.
Donderdag starten de deelnemers bij de Paadwizer in Oentsjerk en vrijdag is de start en finish met muziek bij het zwembad  in Gytsjerk.

Klik op onderstaande foto voor een vergroting en het bepalen van eigen snelheid op tablet of computer.